Email instellingen voor Thunderbird

Email instellingen voor Thunderbird

De klanten die met het emailprogramma Thunderbird werken hebben de volgende instellingen nodig om hun Thunderbird programma met de mailservers van Info2Share te verbinden.

Nieuw account aanmaken

Start het aanmaken van een nieuw account door te klikken op Bestand -> Nieuw -> Bestaande email account. Je ziet dan de dialoog om je emailadres en wachtwoord in te voeren.

Nieuw account aanmaken in Thunderbird

 

Automatisch configureren geeft een foutmelding

Als je de velden correct hebt ingevuld klik je op Volgende > waarna Thunderbird probeert om onze mailservers te vinden. Dat lukt niet en het resultaat zie je hieronder.

Thunderbird vindt niet de juiste instellingen

 

Thunderbird heeft niet automatisch de juiste instellingen voor onze mailserver kunnen bepalen. Info2Share biedt beveiligde email aan op haar eigen certificaat en daarvoor moet je handmatig een paar instellingen wijzigen. Klik op de knop Annuleren om in het onderliggende scherm te komen.

Handmatig de instellingen corrigeren

Thunderbird instellingen handmatig aanpassen

 

Te wijzigen bij Inkomend

  • Serverhostnaam: s06.info2share.eu
  • Type: IMAP
  • Poort: 993
  • Beveiliging: SSL/TLS
  • Authenticatie: Autodetectie
  • Gebruikersnaam: uw volledige emailadres

 

Te wijzigen bij Uitgaande Server

  • Servernaam: s06.info2share.eu
  • Type: SMTP
  • Poort: 465
  • Beveiliging: SSL/TLS
  • Authenticatie: Autodetectie
  • Gebruikersnaam: uw volledige emailadres

 

Klik hierna op Opnieuw testen. Thunderbird probeert nu opnieuw op de mailserver in te loggen met de ingevoerde instellingen.

Als dit goed verloopt klik je op Gereed en worden de instellingen in uw programma opgeslagen. Als je tijdens de test een foutmelding krijgt, controleer en corrigeer dan nog een keer de instellingen aan de hand van de instructies hierboven.